Akreditováno:
MSMT-735/2021-4-59
Pro koho je kurz určen
Kvalifikační studium realizované v rámci DVPP je určeno pracovníkům, jež vykonávají nebo mají zájem vykonávat funkci asistenta pedagoga, který vykonává pomocné výchovné práce a mají úspěšně ukončené minimálně základní vzdělání.
Kritéria výběru účastníků se řídí zákonem č.563/2004 Sb.
Čtěte více zde: Asistentem pedagoga se může stát každý se základním i vysokoškolským vzděláním!
pozn. Pro zájemce, kteří chtějí vykonávat funkci asistenta pedagoga a mají min. středoškolské vzdělání ukončené maturitou doporučujeme kurz: Studium pedagogiky pro asistenty pedagoga
Obsah kurzu
Kurz účastníkům zprostředkuje znalosti a dovednosti potřebné pro výkon
profese asistenta pedagoga, absolvent získává příslušnou kvalifikaci
podle zákona č. 563/2004 Sb., v platném znění (§ 20) a v souladu
s § 4 vyhlášky č. 317/2005 Sb., o pedagogických pracovnících.
Délka kurzu
V případě mimořádných opatření v souvilosti s COVID-19 bude výuka probíhat distanční formou, o které budete včas informováni.
Vzdělávací program zahrnuje celkově 124 hodin výuky, 84 hodin teoretické výuky
a 40 hodin odborné praxe ve vybraných školských zařízeních.
Požadavky na úspěšné zakončení kurzu
- Absence na teoretické výuce maximálně 20 %
- Vykonání odborné praxe v plném rozsahu
- Závěrečná zkouška (skládá se z Speciální pedagogiky, obhajoby závěrečné práce a reflexe odborné praxe)
Závěrečná zkouška je za poplatek 700 Kč. Více informací naleznete výše v dokumentu Obchodní podmínky ke kurzu.
Program
Základní kompetence dosažené vzděláváním
Absolvent kurzu:
- získá přehled o principech i historických kořenech inkluzívního vzdělávání
a bude seznámen se základními právními dokumenty z oblasti školství a lidských práv - získá představu o roli asistenta pedagoga a jeho postavení ve škole
- osvojí si základní znalosti z psychologie, pedagogiky a speciální pedagogiky,
seznámí se s příčinami vzniku a typy postižení - bude se orientovat v systému spolupracujících institucí
- dozví se o možnostech a formách vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
- bude vybaven pro pedagogickou práci s dětmi ze socio-kulturně znevýhodněného prostředí
- bude schopen pedagogicky pracovat se zdravotně znevýhodněnými dětmi
- získá přehled o efektivních vyučovacích metodách, které umožňují dobré začlenění žáka
s postižením do práce celé třídy, a naučí se je používat - získá informace o způsobech úpravy učiva, motivaci žáka a o pomůckách,
které se dají pro jednotlivé předměty používat - bude seznámen se základními principy komunikace, se zásadami
spolupráce s učitelem, pracovníky SPC i rodiči - bude schopen spolupracovat s ostatními pedagogickými pracovníky
v souladu s podmínkami školní práce - bude schopen reagovat na běžné vzdělávací a výchovné problémy
- získá informace o strategii zvládání krizových situací
- nabyté znalosti a dovednosti bude mít příležitost vyzkoušet si v praxi