Úvod do tématu podpory žáků na autistickém spektru a s mentálním postižením s využitím vizuální podpory, sociálních příběhů, pobídek a posílení

Akreditováno:

MSMT- 8173/2023-4-311

Kapacita:

Registrace uzavřeny

Místo konání:

Jahodová 2800/44, Záběhlice, 106 00 Praha 10

Termín:

17. června 2024

9:00 - 16:00

Doprava MHD:

Centrum Zahradní město - bus 101, 138, 195

Sídliště Zahradní město - bus 177

Sídliště Zahradní město - tram 22, 26

Doprava vlastním autem:

Parkování zdarma v uzavřeném a hlídaném objektu školy.

Obsah kurzu

V rámci kurzu se seznámíte s vědecky podloženými přístupy podpory žáků na autistickém spektru a s mentálním postižením. Naučíte se, jak se zavádí a používá vizuální podpora, sociální příběh, posílení a pobídky.


V ceně kurzovného je bageta, káva, čaj a mléko.

Pro koho je kurz určen

Kurz je určen všem pedagogickým pracovníkům (učitelům, výchovným poradcům a speciálním pedagogům) a asistentům pedagoga, pracujících především s dětmi a žáky na autistickém spektru a s mentálním postižením.

Benefity

Akreditace MŠMT

Dopravní dostupnost, parkování v areálu

Exkluzivita a inovativnost

Občerstvení: k dispozici bude káva, čaj, mléko a slaný snack

Délka kurzu

8 vyučovacích hodin (8 x 45 minut)

Přednášející

Ceník

Kód
Poznámka
Cena
 
 66
Náhradník
 

Program

Program:

V kurzu se seznámíte s nejnovějšími poznatky o vzdělávání dětí s mentálním postižením a na autistickém spektru. Společně s lektorkou prozkoumáte své zkušenosti a znalosti o potřebách těchto žáků a dozvíte se, jak výuku přizpůsobit individuálním potřebám svých žáků.

Dozvíte se, co jsou vědecky podložené přístupy ve vzdělávací praxi a jak je zavádět tak, aby jste v jejich používání byli úspěšní. V kurzu pro vás máme připravenu přehlednou metodiku přístupů s konkrétními ukázkami z praxe.

Naučíte se, jak pro svého žáka sestavit cíl intervence.

Dále se prakticky naučíte, jak pro žáky, kteří nechtějí spolupracovat vytvořit vhodný motivační systém. Dozvíte se, jaké systémy existují, jak pro žáka zvolit ten nejvhodnější a jak vyhodnotit, zda jsme motivaci správně nastavili. Přístupem posílení, můžeme ovlivňovat žákovo chování, proto patří mezi základní vědecky podložené přístupy.

Jak přistupovat k žákovi, který nereaguje na naše výzvy k aktivitě, se naučíte v dalším bloku věnovaném tématu pobídek. Naučíte se, jak vytvořit pobídkový systém, kterým můžeme ovlivňovat žákovo chování, když nereaguje na výzvy k činnosti. Intervenci si vyzkoušíte u případové studie konkrétního žáka.

V kurzu se naučíte i jak vytvořit a zavést pro své žáky sociální příběhy. Jedná se o intervenci, která mimo jiné pomáhá žákům rozvíjet sociální dovednosti (schopnost poděkovat, pochopit přátelství, význam dodržování třídních pravidel atd.). Seznámíte se s pravidly vytváření snadného textu.

Posledním přístupem, s nímž budete seznámeni, bude vizuální podpora. Dozvíte se základní pravidla pro její vytvoření a zavedení. Prakticky si vyzkoušíte použití intervence u případové studie konkrétního žáka.

Máte ke kurzu dotaz?