29. května 2025
9:00 - 16:00
Centrum Zahradní město - bus 101, 138, 195
Sídliště Zahradní město - bus 177
Sídliště Zahradní město - tram 22, 26
Parkování zdarma v uzavřeném a hlídaném objektu školy.
Rozšíříme si úhel pohledu na prožívání obětí, porozumíme mechanismům jejich chování a zdokonalíme vlastní schopnosti práce s obětí. Jak mohou stereotypy a předsudky ovlivňovat náš pohled na situaci aneb co si my myslíme a co je skutečnost? Jak reagujeme na trauma? A jak ukládá informace traumatická paměť? Využití pří komunikaci s traumatizovaným člověkem.
Kurz pro sociální pracovníky
Jedná se o jednodenní kurz od 9:00 do 16:00 hod. s přestávkami, viz program.
09:00–10:30
Rozhovor s oběťmi znásilnění a zneužívání, audio ,,Dopad traumatu na život oběti”. Trauma - rozdílné reakce na podněty. Emoce a tělesné reakce, cvičení - osobní zkušenost s traumatem. Jaké dopady může mít trauma ze znásilnění či zneužívání na život člověka. Nervus vagus - souvislost s traumatem. Pohled odborníků na téma sexualizovaného násilí - video 1. část
10:30–10:45 - Přestávka
10:45–12:00
Fáze traumatu - hyperexcitace a konstrikce, naše myšlení a psychosomatika. Disociační fáze traumatu, odlišnosti traumatické paměti - jiné vnímání reality. Příklady z praxe, pohled odborníků na téma sexualizovaného násilí - video 2. část.
12:00–13:00 - Oběd
13:00–14:30
Jak mohou stereotypy a předsudky ovlivňovat náš pohled na situaci a vliv na rozhodování, co je reálné a co ne, uvědomění vlastních předsudků - sebereflexe, praxe. Video 3. část - praxe pohledem odborníků. Příklady: předsudek versus fakta (např. stereotyp o dokonalé oběti nebo o typickém násilníkovi vs. fakta z policejní statistiky).
14:30–14:45 - Přestávka
14:45–16:00
Empatický dialog a porozumění - co pomáhá vytvoření důvěry, praxe. Emoční inteligence - a jak to s tím souvisí? Empatie vs. sympatie, co to znamená, jak nedělat chyby (bagatelizace, diagnostika, nálepkování, nepřijetí emoce, ale i sympatizování). Práce s traumatizovaným člověkem - příklady z praxe, nácvik empatického rozhovoru. Video 4. apel. Závěr.
Nejedná se o přednášku, ale interaktivní workshop.