Rádi bychom se s Vámi podělili o novinky z projektu „Posílení inkluzivního vzdělávání:
Zvyšování kvalifikace asistentů pedagoga v používání vědecky podložených přístupů ve
vzdělávací praxi“. Díky mezinárodní spolupráci odborníků se podařilo vytvořit metodickou
příručku pro asistenty pedagoga, která představuje vědecky podložené přístupy a jejich způsob zavádění do vzdělávací praxe. Příručka je
velmi návodná a obsahuje i řadu případových studií, které mají pomoci lépe pochopit a uchopit celý postup zavádění přístupů do výuky.
Hlavní představení příručky a také shrnutí projektu, v jehož rámci byla vytvořena, se uskuteční na online konferenci na podzim 2023.
Od podzimu také poběží kurzy, které budou zaměřeny na podrobné vysvětlení některých vědecky podložených přístupů a jejich zavedení
do práce asistentů pedagoga. Připravuje se také návazný projekt, který příručku dále rozšíří. Příručka vznikla v rámci projektu Posílení
inkluzivního vzdělávání: Zvyšování kvalifikace asistentů pedagoga v používání vědecky podložených přístupů ve vzdělávací praxi
z programu Erasmus+ ve spolupráci odborníků z Jahodovky – Profesního institutu (ČR), Univerzity v Ljubljaně (Slovinsko) a z neziskové
organizace Resursni centar pro specijalnu edukaciju (Srbsko) pod vedením profesorky Ivy Strnadové, která působí na Univerzitě v New South Wales v Sydney (Austrálie).
Vědecky podložené přístupy jsou intervence, u kterých kvalitativní aplikovaný výzkum prokázal jejich účinnost. Pokud jsou tyto intervence používány správně, existuje větší pravděpodobnost, že si dítě osvojí učivo, rozvine svůj potenciál a dosáhne svých vzdělávacích cílů.
Koncept vědecky podložených přístupů umožňuje pedagogům širší náhled na vzdělávací proces, poskytuje více znalostí a možností v jejich
práci a přístupu ke studentům se speciálními vzdělávacími potřebami dle jejich individuálních schopností a preferencí, a tímto způsobem i aktivnější účast ve vzdělávacím procesu.
S přátelským pozdravem
Tým Jahodovky – Profesního institutu